Αγοράζοντας domain names μέρος 2ο

Nick Papanotas's Facebook profile Γράφει ο Νίκος Παπανώτας | View CommentsLeave a Comment
Τελευταία ενημέρωση: Thursday, November 27, 2008 | 5740 Views

Στο προηγούμενο άρθρο σχετικά με τις αγωροπωλησίες domain αναφερθήκαμε κυρίως στους λόγους για τους οποίους αγοράζουμε domains, και στα marketplaces που μπορούν να μας βοηθήσουν να βρούμε domains προς πώληση. Σήμερα θα ασχοληθούμε με πιό πρακτικά πράγματα όπως το πώς αξιολογούμε ένα domain αλλα και πώς να κάνουμε μια συναλλαγή χωρίς να μας κοροϊδέψουν.

Αξιολογώντας ένα domain

Η αξιολόληση ενός domain είναι ίσως το πιο σημαντικό θέμα όταν αγοράζουμε domains και sites γιατί απλούστατα δέν υπάρχει άλλος τρόπος να δούμε πόσο ουσιαστικά κοστίζει ένα domain. Παρακάτω βλέπουμε πώς γίνεται αυτό:

Βήμα 1: Πότε δημιουργήθηκε το domain;

Αν επισκεφτούμε το Wayback Machine, μπορούμε να δούμε πότε δημιουργήθηκε ένα site για πρώτη φορά. Σε συνδιασμό με αυτά που θα μας “πει” το whois record, γνωρίζουμε με αρκετή ακρίβεια τί ηλικία έχει το domain στο google, κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο στο seo.

Βήμα 2: Είναι indexed στο Google;

Ακόμα ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι το αν είναι indexed στο Google. Εφόσον το wayback machine δείχνει κάποιο archive το site θα πρέπει να έχει παρουσία και στο index. Ψάχνοντας “site:domain.com” (χωρίς τα αυτάκια) στο Google θα πρέπει να πάρουμε κάποια αποτελέσματα. Αν όχι τότε το domain είναι πιθανότατα banned απο το Google και έτσι η αξία του είναι μηδαμηνή.

Βήμα 3: Έχει backlinks;

Χρησιμοποιόντας το Yahoo site explorer, μπορούμε να δούμε αρκετές πληροφορίες για τα backlinks του domain. Δέν μας ενδιαφέρει να δούμε αν απλώς υπάρχουν backlinks αλλα και τί είδους links είναι αυτά. Έτσι με μια “βόλτα” στα site που linkάρουν το δικό μας μπορούμε να καταλάβουμε αν το site αναφέρεται σε σχετικά site, αν βρίσκεται σε “bad neighbourhoods”, κτλ.

Είναι σημαντικό να μελετήσουμε αυτά τα site, γιατι ουσιαστικά έτσι μελετάμε την φήμη που έχει το συγκεκριμένο site, την οποία θα πάρουμε μαζί μας όταν αγοράσουμε το domain ;)

Βήμα 4: Ποιά η σχέση με social networks;

Σχετικό με το προηγούμενο είναι το κατα πόσο έχει αναφερθεί το domain σε social networks και με ποιόν τρόπο. Με ένα απλό search στα delicious, stumbleupon, digg, κτλ μπορούμε να δούμε κάποια ακόμα στοιχεία για το reputation του domain.

Κλείνοντας την πώληση

Ας πούμε λοιπόν οτι αξιολογήσαμε το domain και φτάσαμε σε μια συμφωνία με τον πωλητή. Εδώ το σημαντικότερο θέμα είναι το πώς θα σιγουρευτούμε οτι δέν θα εξαπατηθούμε.

Μιλάμε με τον σωστό άνθρωπο;

Ένα ασυνήθιστο αλλά υπαρκτό κόλπο είναι κάποιος να προσπαθεί να πουλήσει ένα domain που δέν του ανήκει. Πολλά marketplaces έχουν “owner verification” οπότε σε αυτή την περίπτωση δέν έχουμε πρόβλημα. Ωστόσο για σιγουριά μπορούμε πρίν κλείσουμε το domain να στείλουμε ένα email στην διεύθυνση που αναφέρεται στο whois record του domain. Αν το domain δέν έχει private registration η διεύθυνση είναι σωστή και σίγουρα κάποιος βλέπει τα email σε αυτήν.

Ποιός είναι ο πωλητής;

Όταν αγοράζουμε απο το marketplace του sitepoint ή οποιουδήποτε σχετικού forum μπορούμε να δούμε κάποια στοιχεία για τον πωλητή και να καταλάβουμε κατα πόσο έχει κύρος στην κοινότητα:

  • Τί δημοπρασίες έχει ξεκινήσει μέχρι τώρα;
  • Έχει infractions και για ποιόν λόγο;
  • Ποιό είναι το iTrader ή το Feedback score του;

Με αυτά μπορούμε να δούμε το “παρελθόν” του χρήστη ωστόσο η πραγματική διασφάλιση για την αγορά μας έρχεται με το….

Escrow

Αν και στοιχίζει πολύ παραπάνω απο οποιαδήποτε άλλη μορφή ηλεκτρονικής πληρωμής, το escrow είναι η μοναδική υπηρεσία που διασφαλίζει τον αγοραστή αλλά και τον πωλητή οτι το transaction θα γίνει σωστά. Η διαδικασία έχει ως εξής:

  1. Δημιουργείται το transaction και οι όροι “υπογράφονται” (ηλεκτρονικά εννοείται) απο τις δύο πλευρές
  2. Ο αγοραστής πληρώνει στο escrow, και το escrow εξασφαλίζει οτι η πληρωμή είναι valid.
  3. Εφόσον εξασφαλιστεί η πληρωμή το escrow ενημερώνει τον πωλητή να μεταφέρει το domain
  4. Ο πωλητής ενημερώνει οτι μετέφερε το domain και εφόσον συμφωνήσει ο αγοραστής (και το escrow) το escrow μεταφέρει τα χρήματα στον πωλητή.

Σίγουρα είναι πολύ πιο χρονοβόρα διαδικασία απο το paypal που σε 5 λεπτά έχεις τελειώσει, ωστόσο αξίζει τον κόπο ειδικά αν παίζεις με σημαντικά ποσά. Προσωπικά ακόμα και για $500 χρησιμοποιώ escrow γιατί μέχρι στιγμής γνωρίζω δύο άτομα που έχουν πάθει ζημιά χρησιμοποιώντας το paypal στις αγορές τους. Πρέπει να ξέρετε οτι το paypal πλέον δέν παρέχει καμία διασφάλιση και οτι οι scammers έχουν βρεί τρόπο να στέλνουν χρήματα στον λογαριασμό τους τα οποία εν συνεχεία εξαφανίζονται, κυρίως προερχόμενα απο κλεμμένες πιστωτικές κάρτες. Επίσης με την άνθηση των VCC (virtual credit card) μπορούν πολύ εύκολα να κάνουν verify ένα account που ουσιαστικά δέν έχει τα στοιχεία τους….

Αυτά τα ολίγα για τις αγορές domain, ελπίζω να σας άρεσε το σημερινό άρθρο.

  • Stratis

    Πολύ ενημερωτικό άρθρο Νίκο σχετικά με την έρευνα και αξιολόγηση ενός domain. Δυστυχώς είναι πλέον σχεδόν αδύνατο να βρεις domain .com καινούργιο. Θυμόμαστε επίσης καλά τι έγινε όταν πρωτοβγήκαν τα domains .eu όπου όλον το απλό κόσμο τον έβαλαν σε αναμονή για 2 μήνες μέχρι να κλείσουν πρώτα όλα τα ονόματα κρατικών φορέων, οργανισμών κλπ (και εκεί φαντάζομαι έγινε μεγάλο πανηγύρι…). Στο .gr όμως (και παρόλο που δεν ασχολούμαι επαγγελματικά) υπάρχουν απίστευτες ευκαιρίες, ακόμη και σε κλάδους που θεωρούνται κορεσμένοι, και μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση.

  • Νίκος Παπανώτας

    Πράγματι υπάρχουν και για αυτό ίσως ευθύνεται εν μέρη το κόστος. 10 ευρώ τον χρόνο μπορεί να μην είναι πολλά, ωστόσο κανείς δέν έχει portfolio με 100, 200 ή 1000 domain στην Ελλάδα, γιατι απλούστατα αυτό θα ήταν μία επένδυση για πολύ αργότερα.

    Φυσικά αν κάποιος έχει 10.000 ευρώ και μπορεί να περιμένει μερικά χρόνια τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά, αλλα ποιός το κάνει; :)

  • http://www.theportraitofageek.com Γεράσιμος

    Δεν έχω domains portfolio αλλά το άρθρο σου είναι κατατοπιστικότατο. Nice one!

blog comments powered by Disqus