Optimizing adsense

Nick Papanotas's Facebook profile Γράφει ο Νίκος Παπανώτας | View CommentsLeave a Comment
Τελευταία ενημέρωση: Saturday, January 3, 2009 | 8009 Views

Καταρχίν χρόνια πολλά σε όλους, και εύχομαι ότι καλύτερο για το 2009. Το παρών είναι το πρώτο μου post για το 2009 και ελπίζω να σας αρέσει. Επίσης είναι το πρώτο post που κάνω απο το σαλόνι του σπιτιού μου χρησιμοποιώντας το Ubuntu home theater :)

Optimizing adsense

Το σημερινό θέμα είναι το adsense optimization, ή το πώς μπορούμε να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα απο την υπηρεσία adsense του google. Καταρχίν να τονίσω οτι γενικά η διαδικασία “optimize” είναι κάτι που έχει νόημα κυρίως σε site που έχουν αρκετό traffic. Συνεπώς αν δέν κερδίζετε αρκετά χρήματα απο ένα site που έχει λιγότερους απο 500 επισκέπτες την ημέρα, καλύτερα ασχοληθείτε με το search engine optimization, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να ανεβάσει την κίνηση, και αφήστε τα χρήματα για αργότερα.

Πού βάζουμε τις διαφημίσεις και τί formats χρησιμοποιούμε

Η θέση των διαφημίσεων είναι ένας απο τους σημαντικότερους παράγοντες. Το google δίνει κάποιες οδηγίες τις οποίες αξίζει να διαβάσετε. Εμείς θα προσπαθήσουμε να προσθέσουμε κάποια πράγματα σε αυτές. Καταρχίν πρέπει να κατανοήσουμε οτι έστω και υποσεινήδειτα ο χρήστης γνωρίζει την βασική δομή που έχουν όλα τα site. Έτσι ξέρει οτι πάνω, κάτω και ενδεχομένως αριστερά και δεξιά υπάρχουν κάποιες μπάρες που αποτελούν κομμάτια του template και φυσικά δέν έχουν περιεχόμενο. Συνεπώς το μάτι φυσιολογικά θα πάει κατευθείαν στο μέρος που είναι το περιεχόμενο. Εκεί είναι και ο χώρος που πρέπει να βάλουμε διαφημίσεις (above the fold)

Έτσι καλό είναι να έχουμε ένα μεγάλο vertical banner στην αρχή του περιεχομένου, ή ακόμα καλύτερα ένα μικρό τετράγωνο μέσα στο περιεχόμενο (σαν φωτογραφία μέσα στο κείμενο) Επίσης καλό είναι στο τέλος να έχουμε ακόμα ένα τετράγωνο. Αυτό πάλι σχετίζεται με μία κίνηση που κάνει ο χρήστης. Μόλις τελειώσει το διάβασμα του περιεχομένου, πρέπει να αποφασίσει τί θα κάνει. Εκεί ακριβώς μία διαφήμιση δίνει μια αρκετά καλή λύση :)

Τα link units είναι καλό να μπαίνουν σαν επέκταση του μενού του site ωστόσο αυτή η τεχνική αν και έχει φανταστικά αποτελέσματα είναι κάπως intrusive.

Πόσα ad units να βάλω;

Ως γνωστό το google επιτρέπει μέχρι 3 ad units και 2 link units σε κάθε σελίδα. Έτσι είναι πολύ λογικό να ξεκινήσετε χρησιμοποιώντας τα όλα. Λάθος! Η λογική όσο περισσότερες διαφημίσεις τόσες πιό πολλές και οι πιθανότητες για κλίκ δέν ισχύει, ή μάλλον ισχύει αλλα δέν σημαίνει απαραίτητα οτι μας συμφέρει.

Καταρχίν ένα site που είναι γεμάτο διαφημίσεις είναι ο ορισμός του spam, ενώ αντίστοιχα ένα site που έχει ελάχιστες διαφημίσεις δίνει ένα άλλο προφίλ (αλήθεια πώς σας φένεται που αυτό το blog δέν έχει καθόλου διαφημίσεις;)

Απο την άλλη υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπόψιν. Ας υποθέσουμε οτι σε μία σελίδα υπάρχουν 3 ad units τα οποία έχουν 4 διαφημίσεις το καθένα. Οι συνολικά 12 διαφημίσεις που εμφανίζονται, είναι ταξινομημένες ανάλογα με το bid του advertiser.

Έτσι αν κάποιος κάνει κλίκ στην πρώτη μπορεί το κλίκ να κοστίσει $1 ενώ στην τελευταία να στοιχίζει μόλις $0.02. Αν τώρα οι επισκέπτες μας συνηθίζουν να κάνουν κλίκ στις διαφημίσεις που εμφανίζονται πιό χαμηλά – κάτι που γενικά συνηθίζεται – κερδίζουμε λιγότερα χρήματα εκτός του οτι το site μας δέν εμπνέει κύρος.

Για να μιλάμε και με παραδείγματα, στο directory μας αποφάσισα να πειραματιστώ, και αφού έκοψα εντελώς το adsense unit που είχε στην κορυφή, το site συνέχισε να κερδίζει τα ίδια χρήματα.

Χρώματα στις διαφημίσεις

Στο κεφάλαιο χρώμα υπάρχει γενικώς ένα debate. Κάποιοι υποστηρίζουν οτι είναι καλύτερες οι blended διαφημίσεις – δηλαδή οι διαφημίσεις που έχουν ίδιο στύλ με το site – ενώ άλλοι πιστεύουν οτι πρέπει να είναι διαφορετικό για να “τραβάει” το μάτι.

Προσωπικά έχω την εντύπωση οτι αυτό εξαρτάται απο το site. Γενικά είναι καλό το blend – και για αισθητικούς λόγους – ωστόσο για site που έχουν πολλούς return visitors (πχ. forums και blogs) καλό είναι να υπάρχει ένα rotation στα χρώματα γιατι οι χρήστες συνηθίζουν και δέν κάνουν κλίκ.

Επίσης έχω παρατηρήσει πως οι διαφημίσεις που έχουν τα link με μπλέ χρώμα (#0000FF) δουλεύουν αρκετά καλά. και αυτό ίσως οφείλεται στο οτι το μπλέ είναι ένα standard χρώμα για links εδώ και δεκαετίες.

Channels και metrics

Ίσως το σημαντικότερο κομμάτι του optimization για adsense είναι το trial and error. Καλά όλα τα tips που λέμε αλλά δέν είναι όλα τα site ίδια και έτσι χρειάζονται πειράματα για να σιγουρευτείς για το τί δουλεύει και τί όχι σε μιά συγκεκριμένη περίπτωση.

Για αυτό είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε channels για κάθε ad unit και να βλέπουμε ανα διαστήματα (τουλάχιστον 10.000 impressions) τί λειτουργεί καλύτερα. Επίσης αν έχετε πρόσκληση για το integration του adsense με analytics σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα γιατί δίνει πληροφορίες που παλιότερα δέν ήταν δυνατόν να έχουμε (πχ. ποιές σελίδες κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα, ποιοί referers, ποιά keywords απο μηχανές αναζήτησης, κτλ).

Αυτά τα ολίγα για σήμερα, ελπίζω το σημερινό άρθρο να βοηθήσει και να δούμε πιό πολλούς full time adsensers το 2009 :)

  • http://www.jooblers.gr axel

    Hey Νίκο και καλή χρονιά!

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου σε αυτά που γράφεις. Είχα κάνει τις ίδιες πάνω κάτω αλλαγές σε ένα site μου και τα έσοδα του adesnse σχεδόν τριπλαστιάστηκαν μέσα σε ένα μήνα! Βέβαια έπαιξαν ρόλο και οι συνολικές εμφανίσεις των σελίδων που αυξήθηκαν ωστόσο υπήρχε αύξηση τόσο στο CTR όσο και στο eCPM.

    Α, και όντως μου είχε κάνει εντύπωση στην αρχή το ότι δεν είχες διαφημίσεις σε αυτό το site. Αφού κοίταξα αν είχε enabled το adblock.

  • Ioannakis

    ώπατις τσίφτη μου (:

  • Chris

    Thank you for sharing this useful information.

    http://www.essaycapital.com/

blog comments powered by Disqus