Μυθολογία SEO: Duplicate content penalty

Nick Papanotas's Facebook profile Γράφει ο Νίκος Παπανώτας | View CommentsLeave a Comment
Τελευταία ενημέρωση: Tuesday, November 4, 2008 | 7337 Views

Συνεχίζοντας την σειρά μυθολογία SEO, και μετά το άρθρο για το pagerank σήμερα θα ασχοληθούμε με έναν ακόμα πολύ διαδεδομένο μύθο σχετικά με το search engine optimization, το duplicate content penalty.

Τί είναι το duplicate content

Όπως καταλαβαίνετε απο την ονομασία, duplicate content είναι το περιεχόμενο που παρουσιάζεται σε παραπάνω απο μία διευθύνσεις (URI). Το duplicate content μπορεί να έχει μία απο τις παρακάτω μορφές:

  • Παρουσιάζεται σε πολλές διευθύνσεις στο ίδιο site (πχ. domain.com/1.html και domain.com/2.html)
  • Παρουσιάζεται σε πολλά site ενδεχομένως λόγω του οτι το συγκεκριμένο άρθρο διανεμήθηκε μέσω article distribution networks.

Τί είναι το duplicate content penalty

Σύμφωνα με αυτούς που πιστεύουν οτι υπάρχει duplicate content penalty το penalty αυτό “εξαφανίζει” απο τα SERPs τις σελίδες του site που εμφανίζεται. Φυσικά κάτι τέτοιο δέν έχει καμία λογική αφού ο  στόχος του Google, δέν είναι να “τιμωρεί” αλλά να μην εμφανίζει πολλές φορές τα ίδια αποτελέσματα.

Τί συμβαίνει πραγματικά

Στην πραγματικότητα το Google όταν αναγνωρίζει μιά σελίδα σαν duplicate content την αφερεί απο τα SERPs – όχι όμως απο το index – χωρίς να επηρεάζει την σελίδα που είναι η “γνήσια”. Τώρα όσο αφορά το ποιά είναι η πρωτότυπη σελίδα αυτή συνήθως είναι αυτή που έχει τα πιό πολλά incoming links όσο αφορά το in site duplicate content, ενώ όταν το φαινόμενο παρατηρείται ανάμεσα σε διαφορετικά domains υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί και κάποιο αντίγραφο αν πρόκειται για authority site.

Εδώ υπάρχει κάτι πολύ σημαντικό που πολλοί παραβλέπουν. Απ’ότι φένεται τα αντίγραφα δέν παίρνουν ranking στα SERPs, ωστόσο παιρνούν link weight στις σελίδες που κάνουν link. Θα μου πείτε πώς το κατάλαβα; Όταν στο webdigity προσθέσαμε το web design gallery, ως μέσο προώθησης δημιουργήσαμε ένα link bait άρθρο σχετικό με τα web design galleries το οποίο δημοσιοποιήθηκε σε άσχετο domain. Το άρθρο πράγματι πήγε πολύ καλά (digg, SU, reddit, delicious κ.α.) και το αποτέλεσμα ήταν να το αντιγράψουν πάρα πολλά blogs και οι αγαπημένοι μας scramblers. Μέσα σε κάποιους μήνες το άρθρο υπήρχε σε εκατοντάδες sites και εμείς χωρίς κανένα άλλο promotion κερδίσαμε θέση στην πρώτη σελίδα για την φράση “web design gallery” (12.000.000 αποτελέσματα)

Συμπεράσματα

Όπως καταλαβαίνετε το duplicate content δέν είναι κάτι που πρέπει να σας απασχολεί, τουλάχιστον όσο αφορά to search engine optimization. Απο την άλλη εφόσον είσαστε “θύμα” κάποιου scramber και βλέπετε το περιεχόμενό σας να υπάρχει σε πολλά site να ξέρετε οτι συνήθως αυτό είναι καλό. Απλώς φροντίστε σε κάθε άρθρο να βάζετε και 1-2 links σε σελίδες του site σας ωστε οι αντιγραφείς να σας δώσουν λίγο link popularity.

  • http://sotostips.blogspot.com Σωτήρης

    Κάποιο λάκκο έχεi η φάβα. Πάρε παράδειγμα το νεο σε ηλικία μπλογκ μου. Εξαφανίστηκα από τα αποτελέσματα(ακόμη κι όταν πληκτρολογείς λέξεις κλειδιά των τίτλων των άρθρων μου, ποιες λέξεις κλειδιά, όταν πληκτρολογεις ΟΛΟ τον τιτλο πάλι δε βγαίνω ή βγαίνω τελευταίος. ειμαι στα αναπληρωματικα) όταν ανακάλυψα ότι έλληνας μπλογκερ πήρε 7 από τα “καλύτερα” άρθρα μαζί με τον τίτλο και τα δημοσίευσε. Φυσικά το μπλογκ τούτο είναι τουλάχιστον 2 χρόνων με την αναλογη παρουσια παρα το ότι είναι scraper. Duplicate content ναι αλλά πιος έχει το γνήσιο καταλαβαλινει το ρομπότ(ή η …εξίσωση του google); Οταν γραφω αρθρα μου έρχονται 100 απο τεχνολογικό φορουμ. Χωρις google όμως υπάρχει μέλλον. Καταλήξαμε δηλαδή σε πανίσχυπο μονοπωλειο και κρεμόμασε από την σωστή κρίση του.

  • Νίκος Παπανώτας

    Σωτήρη πράγματι μερικές φορές το authority του site καθορίζει αν αυτό έχει το “πρωτότυπο” ή όχι. Ουσιαστικά το google δέν ενδιαφέρεται να δείξει το πρώτο αλλα το πιό “αναγνωρισμένο” σύμφωνα με τα πρότυπά του.

    Δυστηχώς το google βασίζεται σε μιά λογική καπιταλισμού(link popularity, κτλ) έτσι και αλλιώς οπότε δέν μπορούμε να κάνουμε και πολλά για αυτό. Βέβαια αν το παλέψεις σίγουρα μετά απο κάποια στιγμή ο scrapper δέν θα σου παίρνει τα rankings και φυσικά εννοείται οτι μπορείς να τους αναγκάσεις να σταματήσουν να κλέβουν το περιεχόμενό σου. Στις περισσότερες περιπτώσεις ένα email είναι αρκετό.

  • http://takis.daedalus.gr Τάκης

    Συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σου συμπέρασμα, για τα θύματα των scramblers!

    Όμως το duplicate content penalty υπάρχει!

    Πρώτον, γιατί το google δεν έχει κανένα όφελος να το εφεύρει χωρίς λόγο. Θα έκανε μια χαρά τη δουλειά του με ή χωρίς αυτό. Οπότε δεν πιστεύω ότι τα guidelines του google για καλό SEO μιλάνε για αυτό μόνο για να μας φοβερίσουν.

    Δεύτερον, αναφέρεται στην “τιμωρία” αυτών που προσπαθούν μέσω της πολλαπλής αναφοράς στο ίδιο περιεχόμενο να κερδίσουν “πόντους”. Θα συμφωνήσεις ότι αυτό είναι σωστή τακτική. Ίσως να μην εφαρμόζεται απόλυτα σωστά αλλά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Τρίτον, το penalty δεν είναι ότι η σελίδα θα εξαφανιστεί από τα SERPs αλλά ότι θα επηρεάσει το ranking σου. Η duplicate σελίδα θα εξαφανιστεί, αλλά αυτό είναι για να έχει ο χρήστης καθαρά αποτελέσματα στο search του και όχι για να δοθεί penalty.

  • Νίκος Παπανώτας

    Τάκη νομίζω πως λέμε το ίδιο πράγμα. Απλώς το penalty όπως το αντιλαμβάνομαι και το γνωρίζω εγώ είναι site wide, πράγμα που σημαίνει πως είναι κάτι που “χτυπάει” όλο το site. Φυσικά όσο αφορά το duplicate content αυτό δέν ισχύει.

  • Chris

    Very interesting! Keep writing your articles.

    http://grandresume.com/

blog comments powered by Disqus