Μυθολογία SEO: Pagerank

Nick Papanotas's Facebook profile Γράφει ο Νίκος Παπανώτας | View CommentsLeave a Comment
Τελευταία ενημέρωση: Saturday, October 18, 2008 | 6592 Views

Στην χώρα του Ηρακλή και των 12 θεών του Ολύμπου εν έτη 2008 μάλλον είναι πολύ λογικό να υπάρχουν και SEO μύθοι, μερικούς απο τους οποίους θα αναλύσουμε σε μια σειρά απο άρθρα.

Ο βασικότερος μύθος του search engine optimisation κατα την ταπεινή μου, δεν μπορεί να είναι άλλος απο το pagerank. Ο λόγος διότι – κατα την ταπεινή μου πάντα :) – οδηγεί σε εντελώς λάθος στρατηγικές link building. Πάμε να δούμε όμως λίγο τα πράγματα απο την αρχή.

Τι είναι το PageRank;

Το pagerank είναι ο αλγόριθμος που εισήγαγε το google στην μηχανή αναζήτησης του, ωστε να αξιολογεί και να ταξινομεί καλύτερα τα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο αλγόριθμος δουλεύει – περίπου – ως εξής: Δίνεται μια βαθμολογία σε κάθε σελίδα του internet ξεχωριστά η οποία μπορεί να είναι απο 0 έως 10. Αυτή η βαθμολογία αντιπροσωπεύει το πόσες άλλες σελίδες κάνουν link προς αυτή οστώσο παίζει ρόλο και το pagerank που έχουν και αυτές οι σελίδες. Με άλλα λόγια ένα link απο μια σελίδα με μεγάλο pagerank δίνει περισσότερο pagerank απ’ότι μια σελίδα που έχει pagerank 0.

Γιατί pagerank;

Ο αλγόριθμος αυτός εισείχθει σε μια εποχή που οι search engine spammers μπορούσαν εύκολα να κοροϊδέψουν μια μηχανή αναζήτησης με ξεπερασμένες πλέον τεχνικές όπως keyword stuffing, meta tag keyword stuffing, κτλ. Το google απάντησε με αυτόν τον αλγόριθμο ωστε να δίνει μεγαλύτερο βάρος στις σελίδες που κατα κάποιον τρόπο “ψηφίζονται” απο άλλες σελίδες του διαδυκτίου. Έτσι θεωρώντας ψήφο το link που δίνει κάποιος publisher σε κάποιο άλλο site το google μπόρεσε να φέρει πολύ πιο αποτελεσματικά search engine results και να γίνει η #1 μηχανή αναζήτησης στον κόσμο…

Τί άλλαξε απο τότε;

Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε ήταν ουσιαστικά η δημιουργία μια τεράστιας βιομηχανίας πώλησης links. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο αλγόριθμος να χάνει συνεχώς έδαφος, και μετά απο πάρα πολλές μετατροπές που ουσιαστικά τις μάθαμε μέσω seo πειραμάτων το pagerank παρέμεινε απλά σαν ένας αριθμός που βαθμολογεί τα site, χωρίς όμως να έχει καμία σχέση με τα SERPs. Τρανή απόδειξη οτι στα περισσότερα αποτελέσματα του google θα δείτε τυχαία pagerank που σημαίνει οτι το google δέν το λαμβάνει πλέον υπόψιν ή τουλάχιστον το λαμβάνει κατα ελάχιστο βαθμό.

Τα δικά μας πειράματα

Στο δικό μας δύκτιο υπάρχει site που βρίσκεται στην #1-3 θέση για πολύ ανταγωνιστηκά keywords και οστώσο έχει pagerank 2 (sorry δέν μπορώ να πώ ποιο site είναι).

To topsites.gr με pagerank 3 έχει περισσότερους απο 75.000 επισκέπτες απο το google κάθε μήνα, ενώ πολλές απο τις σελίδες του directory έχουν καλύτερες θέσεις απο τα ίδια τα site που διαφημίζει!

Συμπέρασμα

Το pagerank ενδεχομένως να είναι κάτι που υποδηλώνει μια επιτυχία για ένα web site, οστώσο αν ενδιαφέρεστε για πραγματική επιτυχία (=targeted visitors) καλό θα είναι να ασχοληθείτε περισσότερο με link bait και τεχνικές που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα του site σας.

  • http://geobak.wordpress.com/ George

    H αλήθεια είναι οτι το pagerank θεωρείτε πια ξεπερασμένο και δεν έχει την βαρύτητα που είχε 4-5 χρόνια πριν.Παρ’ολα αυτά η Google βρίσκει συνεχώς καινούργιους τρόπους για να καταπολεμά του spammers και να αποκλείει τα χαμηλής ποιότητας sites από τα αποτελέσματά της επιβάλλοντας τους ποινές.Μια απο αυτές είναι και το([URL=http://geobak.wordpress.com/2008/10/29/google-sandbox-effectis-it-a-myth/]Google Sandbox Effect[/URL]) που ανήκει στην σφαίρα της μυθολογίας.Η όχι?

    :)

  • Νίκος Παπανώτας

    Πολλοί έχουν μιλήσει για sandbox στο παρελθόν, αλλα να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν μου έχει συμβεί. Πιθανότατα είναι μύθος γιατί αυτό που λένε sandbox είναι ουσιαστικά ένα κακό promotion στο seo. Για παράδειγμα ένα site που ξεκινώντας αποκτάει πολλά χαμηλής ποιότητας links(directories, ffal, κτλ) και δέν είναι και σωστά στημένο, λογικό είναι να μήν βγαίνει σε αποτελέσματα.

  • http://humanworks.gr/seo/%ce%bc%cf%85%ce%b8%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b1-seo-duplicate-content-penalty/ HumanWorks – SEO and Web development

    Μυθολογία SEO: Duplicate content penalty…

    Συνεχίζοντας την σειρά μυθολογία SEO, και μετά το άρθρο για το pagerank σήμερα θα ασχοληθούμε με έναν ακόμα πολύ διαδεδομένο μύθο σχετικά με το …

blog comments powered by Disqus