Ψάχνοντας το σωστό keyword

Nick Papanotas's Facebook profile Γράφει ο Νίκος Παπανώτας | View CommentsLeave a Comment
Τελευταία ενημέρωση: Thursday, October 30, 2008 | 6909 Views

Οι περισσότεροι webmasters όταν κάνουν keyword analysis είτε για το search engine optimization του site τους, είτε για να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη cpc καμπάνια, αρκούνται στο να ψάξουν για σχετικά με το περιεχόμενό τους keywords, κυρίως μέσω keyword suggestion εργαλείων.

Σωστό ή Λάθος;

Είναι κάπως δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση μονολεκτικά. Το βασικό πρόβλημα είναι πως στις περισσότερες περιπτώσεις δυσκολευόμαστε να καθορίσουμε τί φράσεις χρησιμοποιεί ο χρήστης όταν ψάχνει για το συγκεκριμένο προϊόν το οποίο προσπαθούμε να προωθήσουμε.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα δυσκολότερο όταν απευθυνόμαστε σε αγορές του εξωτερικού και εδώ μπορούμε να πάρουμε κάποιες πληροφορίες απο τα διάφορα κeyword suggestion εργαλεία, ωστόσο η πραγματική λύση είναι να γνωρίζουμε καλά την αγορά στην οποία απευθυνόμαστε (Ναι ισχύει και στο internet οτι πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά το προϊόν που πουλάς :) ) Όσο αφορά το internet κάτι άλλο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι η….

Φιλοσοφία του searcher

Γενικά στο search engine optimization πολλές φορές ξεχνάμε οτι εκτός απο keywords, tags, bots και ένα αχανές σύστημα δικτύων ο τελικός στόχος είναι ο χρήστης και το λεγόμενο conversion, η τεχνική δηλαδή του να “πείσεις” τον χρήστη να κάνει κάτι που θέλεις, να αγοράσει ένα προϊόν, να εγγραφεί σε ένα mailing list, κτλ.

Το περίεργο είναι πως πολλά φαινομενικά “καλά” keywords φέρνουν ανάποδα αποτελέσματα απο αυτά που περιμένουμε. Για παράδειγμα κάποτε κυνηγούσα την φράση “webmaster forum” για το webdigity. Όταν καταφέραμε να βγούμε στην πρώτη σελίδα για αυτή την φράση διαπίστωσα πως το 99% των χρηστών που έκαναν εγγραφή στο site ήταν spammers. Ενώ στην συνέχεια βρήκα πως το webmaster community φέρνει πιό “ποιοτικές” εγγραφές στο site.

Ready to buy keywords

Όπως καταλαβαίνετε το να μπείς στην λογική των χρηστών είναι κάτι αρκετά δύσκολο και αν θέλετε την άποψή μου μόνο με πειράματα μπορείτε να βγάλετε κάποιο αποτέλεσμα. Ωστόσο σε γενικές γραμμές οι “searcher” ανήκουν σε 2 κατηγορίες:

  • Informational searcher και,
  • Ready to buy searcher

Δηλαδή υπάρχει ο χρήστης που ψάχνει πληροφορίες για κάποιο προϊόν (πχ. best 3g phone) και ο χρήστης που ψάχνει να αγοράσει κάτι (πχ. cheap nokia XX) Αν ασχολείστε με το affiliate marketing, ή το site σας πουλάει κάτι online, σίγουρα το καλύτερο για την cpc καμπάνια σας είναι να ασχοληθείτε με keywords που υποδηλώνουν αγορά αντί να παίρνετε φθηνό σχετικά traffic το οποίο όμως δέν κάνει τα ανάλογα conversions.

blog comments powered by Disqus